W świecie blogów łatwo zostać zauważonym, gdy ma się unikalny styl w blogowaniu. Tak jak posiadanie unikalnego znaku firmowego w blogowaniu, użytkowanie autentycznego stylu odgrywa priorytetową rolę w sukcesie Twoich artykułów na blogu. Nie powinieneś być sztywny, o ile chodzi o pisanie treści na własnego bloga online.
Jako bloger, nie gorzej jest uczyć się i ćwiczyć swój styl pisania, aby go dalej rozwijać. W ten sposób Twój głos będzie słyszalny, a Twoi zwolennicy będą czerpać wiedzę z każdego artykułu, który będziesz dodawać do swojego bloga. Bardzo dobrze jest zawrzeć w nim własną osobowość, by czytelnicy poczuli, że pisze go prawdziwa osoba.Styl ma znaczeniePostaw czytelnika na pierwszym miejscu. Celem pisania jest jasna, czasem perswazyjna, komunikacja. Nie chodzi tu o Ciebie ani Twoje sprytne pomysły. Jeżeli piszesz po to, aby zrobić złudzenie, odwracasz uwagę czytelnika od treści. Dobre pismo jest jak strona www sklepowa. Powinna być czysta i przejrzysta, by czytelnik mógł bez przeszkód zapoznać się z zawartością. Uporządkuj swoje myśli. Do większości tekstów nie jest potrzebny dokładny konspekt. Powinieneś jednak wiedzieć, co pragniesz powiedzieć, zanim to zrobisz. Jeśli świetnie czujesz się z konspektem, jakiego nauczyłeś się w szkole, użyj go. W innym przypadku wystarczy zanotować istotne kwestie, które zamierzasz poruszyć, i ułożyć je w takiej kolejności, w jakiej chcesz je zademonstrować. Pomysły, które nie są bezpośrednio związane z tymi punktami, powinno się usunąć.Dlaczego warto wytworzyć przewodnik po stylach bloga? Zasadniczym powodem zaprojektowania przewodnika po stylach blogów jest usprawnienie procesu pisania i projektowania. Stanowi on listę kontrolną, której możesz użyć, by zachować spójność i jakość wszystkich swoich artykułów i grafik. W tym celu wszyscy właściciele blogów powinni stworzyć przewodnik stylu, najlepiej już na początku prowadzenia bloga online. Innym ważnym powodem, dla którego warto wykonać przewodnik stylu, jest zachowanie spójności, gdy zatrudniasz innych autorów. Wolni strzelcy, blogerzy gościnni i redaktorzy muszą wiedzieć, czego oczekujesz. Przewodnik stylistyczny to najprostszy sposób, aby to osiągnąć – wystarczy wysłać go nowym współpracownikom na początku współpracy.Zobacz także: jak jedzenie w lodówce.