Filtr cząstek stałych

Niedawno głośno było o procedurze masowego wycinania filtrów DPF z aut zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Takie filtry służą nie tylko i wyłącznie temu, aby samochód działał lepiej, ale także temu, aby do atmosfery nie dostawało się tak dużo produktów spalania paliwa. Niestety część ludzi chcących zaoszczędzić na regeneracji albo wymianie filtra, zdecydowało się go całkowicie wyciąć.

Zmiany prawne ukróciły ten proceder i aktualnie takie działanie jest niezgodne z prawem. W pojeździe, w którym wycięto filtr DPF poziom emitowanych spalin jest tak duży, że poważnie zagraża środowisku. Dlatego też takie pojazdy nie przejdą badania technicznego. Jeżeli już w trakcie badania diagnosta stwierdzi wycięcie filtra, musi wystawić negatywną decyzję. Wtedy także samochód nie przejdzie badania, a właściciel będzie musiał go doposażyć w filtr DPF. Dopiero po takim doposażeniu samochód pozytywnie przejdzie przegląd i będzie się mógł poruszać po drogach. Demontaż FAP i DPF są zwyczajnie nieopłacalne, ponadto mogą sprawić, że będziemy posiadać poważne problemy z samochodem. Wielu właścicieli pojazdów pragnie poczynić oszczędności na filtrze, a okazuje się, że swoim złym postępowaniem generuje sobie wyłącznie niepotrzebne wydatki. Filtry DPF są potrzebne. Nie można zapominać, że chronią one nasze środowisko i zwiększają trwałość silników w samochodach. Niepoprawne używanie filtra lub demontaż filtrów dpf są w tym momencie surowo karane. Pomimo iż filtry takie generują dodatkowe koszty, ich wycięcie może się skończyć jeszcze wyższymi kosztami – nie tylko koniecznością zakupu nowego filtra.

Więcej informacji: diesel dużo pali łódź.

Share

Leave a Comment