Diagnostyka wspomagania kia

Wspomaganie układu kierowniczego może być elektryczne lub hydrauliczne. Akurat wspomaganie kia jest elektryczne. Działanie takiego wspomagania jest o wiele bardziej skomplikowane niż tradycyjnego wspomagania hydraulicznego.

Generalnie polega na pomiarze siły a także kąta skrętu, a także prędkości samochodu i potem natychmiastowemu przekazywaniu tych informacji do sterownika elektronicznego. Dzięki niemu elektryczny silnik wspomagania kierownicy otrzymuje precyzyjne informacje na temat tego, jakiej siły użyć wówczas, kiedy samochód skręca. Wspomaganie elektroniczne jest nowocześniejsze i lepsze od tego hydraulicznego. Samochód nie traci tyle energii na sam proces wspomagania. Oprócz tego w autach, które mają wspomagania hydrauliczne niezbędna jest wymiana płynu w układzie wspomagania. Nie robi się tego tak na prawdę często, jak konwersji oleju, ale także jest to konieczne. Więc auta ze wspomaganiem hydraulicznym wiążą się z ponoszeniem wyższych kosztów eksploatacyjnych. Awarię wspomagania elektrycznego sygnalizuje kontrolka, która pojawia się na desce rozdzielczej. Zdarza się, że taka kontrolka zapali się przy nagłym ruszeniu z miejsca. Wtedy system na moment niejako głupieje, bo mogło się mu włączyć esp. W kilka chwil natomiast gaśnie i ogół nie ma żadnego związku z awarią. Gdy kontrolka pali się na stałe, najczęściej powinno się odwiedzić specjalistyczny warsztat i podłączyć samochód do komputera. Ten wykaże, jaki konkretnie jest problem ze wspomaganiem. Po diagnostyce komputerowej będzie można zaplanować naprawę.

Więcej informacji na stronie: wspomaganie kia.

Share

Leave a Comment