Codziennie podczas oglądania telewizji stajemy się odbiorcami setek reklam, które są emitowane przez każdą stację telewizyjną. Taka kampania reklamowa jest bardzo gruntownie zaplanowana, bowiem koszty związane z emisją spotu w telewizji są w szczególności wysokie. Nie mniej jednak, spoty reklamowe emitowane w telewizji przykuwają naszą uwagę o kilka bardziej, aniżeli szablonowe banery reklamowe on-line. Dlaczego? Bowiem przeglądając internet, w wielu wypadkach pragniemy dotrzeć do konkretnych treści, w czym przeszkadzają nam wszechobecne promocji. Większość z nas widząc przeciętną reklamę online, po prostu zamyka ją bez zastanowienia, wręcz nie poświęcając wątpliwości na przededukowanie jej informacji.
Sprawa wygląda zgoła inaczej w sytuacji reklam telewizyjnych. Przede wszystkim, reklam emitowanych na konkretnej stacji telewizyjnej nie możemy ominąć, przyspieszyć czy wyłączyć. Rzecz jasna, możemy przerobić oglądaną stację, jednakże jeśli oczekujemy na sam początek jakiegoś filmu albo programu, będziemy musieli poczekać na koniec bloku reklamowego. W chwili obecnej dlatego, ciekawie skonstruowany spot reklamowy ma możliwość zostać zapamiętany przez odbiorcę promocji. Przykładem mogą być tutaj 2 postacie z kampanii marketingowych: postać Henia z reklam hipermarketów TESCO, a także miś ze słynnej sieci komórkowej ,,Plush”. Obydwie postacie były stworzone w sposób, który ma dobrowolnie zaciekawić odbiorcę, na zasadzie komizmu , a dodatkowo zabaw językowych. Zerwanie ze schematem w sytuacji reklam może przynieść zarówno lepsze przyjęcie mojej kampanii reklamowe, jak i wzrost zainteresowania naszą marką.
Strona www: http://praktyczna-wiedza.pl/.