Powszechnie mówi się, że zyskanie nowego klienta jest 10 razy droższe od zatrzymania obecnego. Jest w tym dużo prawdy, dlatego powinno się przyjąć odpowiednie strategie, prowadzące do zwiększenia lojalności kontrahentów wobec naszego sklepu.
Klienci bardzo preferują, kiedy dostaną coś od firmy. Coś więcej niż to, na co się umawiali, jakiś bonus, którego nie oczekiwali. Efekt pozytywnego zaskoczenia jest bardzo silny i pozostaje na długo, dzięki czemu zwiększa się szansa na zatrzymanie klienta u siebie.
Akcesoriów, które można zaoferować klientowi jest całe mnóstwo, w tym takie, które nie obciążą za bardzo naszego budżetu.
Niezależnie od branży sklepu, można klientowi dać brelok reklamowy. Przydaje to się szczególnie w punktach dorabiania kluczy, lub w przypadku firm montujących drzwi lub wymieniających zamki. Breloki są bardzo tanie, zatem można mieć ichniejszym ogromną ilość przygotowaną na każdą okazję i wywołać pozytywne emocje u klienta. Jeszcze ciekawszym, choćby ciut droższym rozwiązaniem są kubki reklamowe z nadrukiem. Takie rzeczy w domu przydają się za każdym razem, bo kubki i szklanki w większości sytuacji się tłuką, więc każda dodatkowa sztuka będzie na 100 procent wykorzystywana. Praktycznymi gadżetami, którymi można obdarować klienta są także notesy z logo, przygotowane do budowy notatek wszelkiego rodzaju. Niezależnie od tego, czy klient będzie używał takiego notesu do pracy, czy do budowy listy zakupów, ważne jest, że będzie miał ciągły kontakt z naszym logo. Przy wyborze odpowiednich materiałów reklamowych, warto być świadomym o ich do profilu naszego biznesu.
Zobacz też: Odblaski z Logo.